Imię nazwisko osoby zainteresowanej szkoleniem/Imiona i nazwiska osób zainteresowanych szkoleniem
Szkolenie obejmuje omówienie i praktyczne ćwiczenia kształtujące asertywną postawę bibliotekarza w kontakcie z klientem biblioteki, skatalogowanie problematycznych zachowań Użytkowników i wypracowanie sposobów radzenia sobie z nimi z wykorzystaniem narzędzi asertywności;
Jakie korzyści odniesie uczestnik szkolenia?
• zdiagnozuje swój poziom asertywności dzięki narzędziu, jakim jest mapa asertywności, rozpozna, które obszary komunikacyjne wymagają uzupełnienia kompetencji;
• rozwinie umiejętność używania asertywnych komunikatów i prezentowania asertywnej postawy;
• skataloguje we współpracy z trenerem problematyczne zachowania Użytkowników oraz wypracuje (poprzez ćwiczenia w grupach i w parach) sposoby radzenia sobie z nimi z wykorzystaniem narzędzi wpierających asertywność;
• pozna teorię cyklu konfliktu oraz spirali emocji i opanuje umiejętność wykorzystania tej wiedzy w sytuacjach konfliktowych;